Η κολώνια της γιαγιάς - My grandmother's perfume



-Να, να εδώ ρίξε μου λίγο, να τη βάλω στα μαλλιά, να μοσχομυρίσω, είπε και άνοιξε τις άσπρες  γερασμένες  χούφτες της.

-Έλα γιαγιά, βάλε όσο θες της είπα και μετά θα σου χτενίσω τα μαλλιά.. Πήρα τη ξύλινη βούρτσα της, έβγαλα τις φουρκέτες και της άνοιξα το μπουμπάρι. Είχες πάντα μακρυά μαλλιά γιαγιά; την ρώτησα χαϊδεύοντας τα κατάμαυρα λαμπερά μαλλιά της.

-Ναι, ναι, τζιγιέρι μου, πάντα, ο παππούς σου δε με άφηνε να τα κόψω; μου έλεγε «κάνε κότσο τα μαλλιά σου να φανεί η αρχοντιά σου» και να σου εγώ να τα μαζεύω μπανάνα..

Τότε οι γυναίκες ούτε που τολμούσαν να τα αλλάξουν τα μαλλιά τους! Μια φορά και εγώ πήγα να τα κάνω περμανάντ, τότε που είχε πρωτοβγεί, τα έκοψα, τα σγούρινα και πήγα στο χωριό, πρέπει να είμουνα κοντά στα σαράντα, νέα βλέπεις , ήθελα να καλλωπιστώ και εγώ...

Μόλις κατέβηκα από το πούλμαν, να σου μια γειτόνισσα, ούτε που με γνώρισε.
Με σαστιμάρα μου είπε, μα καλά βρε Λένη, πως σε κάνανε έτσι στη Σαλονίκη;  Σα προβατίνα φουντωτή είσαι! Η προβατίνα η φουντωτή έγινε λοιπόν ο περίγελος του χωριού και απο τότε καλή μου τίποτα δε ξαναέκανα!

Και σείς τώρα, το έχετε παρακάνει! Φτιασιδώνεστε, αλλάζετε και τα μαλλιά, βάζετε και τα μοντέρνα, άντε να σας γνωρίσει άνθρωπος. Εμείς τότε ούτε που ξέραμε τι θα πει κραγιόν. Ενα μπερ κακάο υπήρχε και μια κρέμα που τη βάζαμε στα μούτρα μας μετά το μπάνιο, κι αυτό οποτε θυμόμασταν!

Ο αντρας δεν θέλει αυτά κόρη μου, θέλει το γλυκό το λόγο, τη σέβαση και τη φροντίδα. Αλλά και λίγη κολωνίτσα να βάζεις, να μοσχοβολάς! είπε και χαμογέλασε.



-Γιαγιά σου έφερα κολωνίτσα να βάλουμε της είπα χαρούμενα, προσπαθώντας να της φτιάξω το κέφι. Ένα μήνα τώρα στο νοσοκομείο δεν είχε πολύ όρεξη, το μόνο που μου ζήτησε για τα Χριστούγεννα ήταν μια κολωνίτσα.. να μοσχοβολάει.. και τη φωτογραφία της με το δισέγγονο της, να τη δείχνει σε όλους..
- Σ ΄ευχαριστώ κόρη μου, να σαι καλά είπε χαμηλόφωνα.. Συγγνώμη που δεν έχω και πολύ όρεξη, να με συμπαθάς..

-Θα σαι θυμάμαι για πάντα, αντίο της είπα και της χάιδεψα το κρύο μέτωπο και τα μαλλιά της.. Ασυναίσθητα έφερα το χέρι μου στο πρόσωπό μου, ήθελα να νιώσω για τελευταία φορά τη μυρωδιά της.. Ήταν συγκλονιστικό...φορούσε τη κολώνια της...

Για περισσότερα κείμενα έμπνευσης δείτε εδώ

1 σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It