Θύμησες γεύσεων - Flavor memories


Αν ανατρέξω στα παιδικά μου χρόνια, οι περισσότερες ευχάριστες αναμνήσεις μου συνοδεύονται από γεύσεις ανεπανάληπτες, από μυρωδιές νοσταλγικές.

Θυμάμαι την γεύση από το στριφτό σαραγλί της γιαγιάς μου, που μας το έκανε στις γιορτές, γεμάτο αγάπη και γλύκα, αέρινο, νόστιμο τόσο που κανείς δεν αντιστεκότανε σε δεύτερο κομμάτι..
Τους λαχανοντολμάδες της, εκείνους τους μικρούς πράσινους θυσαυρούς, που μόλις τους έβαζες στο στόμα σου έλιωναν, σε ταξίδευαν στην Ανατολή από τα μυρωδικά, την κανέλλα, την τόσο αγαπημένη κανέλλα..
Μόλις πέρσυ τόλμησα να της ζητήσω την συνταγή, αυτήν την μυστικά κρυμμένη συνταγή που φύλαγε ευλαβικά τόσα χρόνια και δεν μοιραζόταν ούτε με τις γειτόνισσες. Με κοίταξε στα μάτια και μου πε, για να μαγειρεύεις στο δισέγγονο μου ε; Πρόσεξε καλά, θέλω να του λες οτι η συνταγή είναι της προγιαγιά τους και τότε να με θυμάστε..
Από τον παππού μου, θυμάμαι τα πρωινά καλοκαίρια την μυρωδιά του ζεστού ψωμιού που έπερνε από τον φούρνο μαζί με το κασέρι, το μακεδονικό «το καλύτερο» όπως έλεγε. Μου έκοβε την γωνία και μου έλεγε « είναι μόνο για σένα» και μου φύλαγε τα μαλλιά. Από τότε μέχρι και σήμερα η γωνία είναι το αγαπημένο μέρος του ψωμιού, έτσι όπως μου έμαθε εκείνος.
Οι περισσότερες όμως γεύσεις μου έρχονται από το μπακάλικο που είχε, και τι δεν μου έρχεται στο μυαλό όταν τον σκέφτομαι.. η μυρωδιά του παστουρμά, του παστού μπακαλιάρου, των τουρσιών, αλλά και του φρεσκοκομμένου καφέ, αυτή η γεμάτη και βελούδινη μυρωδιά που γέμιζε τα μάτια μου, το χαμόγελό μου.
Από την μάνα μου, θυμάμαι εκείνα τα χουχουλιάρικα πρωινά στο χωριό, που μας ετοίμαζε αυγόφετες με μέλι που εύφραιναν το στόμα αλλά και την καρδιά.
Και εκείνα τα γλυκά με σοκολάτα που πάντα μοιραζόταν μαζί μας, μας άφηνε να γινόμαστε ένα, να δοκιμάζουμε τις ζύμες, να τα πλάθουμε, να παίζουμε..Κάθε φορά που φτιάχνω κέικ εκείνη σκέφτομαι και ασυναίσθητα γλύφω στο τέλος το μπολ, ξαναγινόμενη και πάλι παιδί.
Αυτή είναι η κοινή δύναμη του φαγητού, η αγάπη που νιώθουμε κατά την προετοιμασία του για τους αγαπημένους μας. Θα θελα όλες αυτές τις γεύσεις να τις περάσω και στο γιο μου για να της περάσει και αυτός αργότερα στα εγγόνια μου. Αυτή είναι η αξία των γεύσεων, οι στιγμές που δημιουργούνται και οι αναμνήσεις που τις ακολουθούν.
Καλές γεύσεις με τα παιδιά σας!


Για περισσότερα κείμενα έμπνευσης δείτε εδώ

4 σχόλια :

  1. Καλημέρα!Τι όμορφες μυρωδιές πρωί-πρωί και πόσες αναμνήσεις έχουμε όλοι μας από ανάλογες εικόνες και γεύσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι τρυφερή ανάρτηση...έχεις τόσο δίκιο για τις γεύσεις και τις μυρωδιές που περνούν από γεννιά σε γενιά!! Εύχομαι πραγματικά, όλα αυτά τα υπέροχα να τα περάσεις στην επόμενη γενιά λοιπόν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα...Ανάλογες αναμνήσεις γλυκαίνουν και τη δική μου ζωή...Μας θεωρώ τυχερούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πόσο δίκιο έχεις...διαβάζοντας την όμορφη ανάρτησή σου, αναπολούσα ανάλογες στιγμές που έχουν μείνει ανεξίτηλες στη μνήμη μου! Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου και ανταποδίδω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pin It